De Coffee Design-serie over Sprudge zoekt dichtbij en ver weg naar de coolste knooppunten van koffieverpakkingskunst. Deze week richten we de schijnwerpers op de branding refresh van North Atlanta coffeeshop en koffiebrander Valor koffiewaar de nadruk ligt op koffiekwaliteit, liefdadigheidsgiften en boeiende esthetiek dankzij in-house design.
Zoals verteld aan Sprudge door Riley Westbook.
Dit interview is licht bewerkt en ingekort.
Vertel ons over Valor Coffee.
Valor bestaat uiteindelijk om de top 1% van koffiekwaliteit te matchen met de top 1% van service en gastervaring. We hebben in onze loopbaan zo vaak gezien dat sommige van de plaatsen die de beste koffie bieden, de gastervaring uiteindelijk op een laag pitje zetten. We zijn een organisatie die als doel heeft gasten, partners en medewerkers een opbeurende ervaring te bieden door middel van zorg en doelgerichtheid.
Valor is in 2016 gestart door Ethan Rivers, Ross Walters en ikzelf. We waren jonge (19-jarige) studenten *opgevers* (dwz drop-outs) die geen geld en geen kennis hadden om een café te bouwen, dus we renden een Kickstarter voor $ 10.000, zette nog eens $ 10.000 op een creditcard en bouwde een mobiele kar die we gebruikten om bruiloften, filmsets en kantoorfeesten te verzorgen. We hebben dit een paar jaar gedaan tot januari 2018 toen we een permanente pop-upplek kregen in een co-working-ruimte in Alpharetta. Vervolgens zijn we in juli van datzelfde jaar begonnen met branden en huren we twee keer per week een andere branderij. We begonnen ons echt verbonden te voelen met de stad Alpharetta en besloten een permanente locatie te openen nadat we wat kapitaal hadden opgebouwd via onze huidige dagelijkse operatie. Onze deuren zijn in augustus 2019 geopend in Downtown Alpharetta. Sindsdien hebben we een hoofdbranderij geopend in de naburige stad Roswell, waar we onze koffie branden op een Loring S15 Falcon, voer alle bestellingen uit en host onze kantoren. Vorige maand hebben we een huurovereenkomst getekend voor ons tweede café in Dunwoody (ongeveer 18 mijl van onze eerste plek), met de hoop eind 2022 open te gaan.
Wanneer debuteerde de ontwerpvernieuwing?
21 maart was de officiële dag één van de vernieuwde lijn. Een van de belangrijkste aandachtspunten van deze merkvernieuwing was om onze merkelementen en onderpand consistenter te maken. Veel van ons eerdere ontwerp- en brandingwerk liep echt samen, zag er geclusterd uit en zonder continuïteit, dus we wilden niet dat dit zou gebeuren met het nieuwe materiaal. De “lanceringsdatum” verschoof tientallen keren vanwege productievertragingen, omdat we wisten dat we alle nieuwe merch-, verpakkings- en ontwerpelementen op dezelfde dag wilden uitbrengen en tegelijkertijd alle oude merkelementen wilden verwijderen.
Hoe lang duurde het proces – van visie tot eindproduct?
Eerlijk gezegd voelde het alsof het een eeuwigheid duurde. We hebben het geluk een stafontwerper (Arielle Zottneck) te hebben, samen met twee andere uitstekende ontwerpers in onze kring (barista Elijah Knapp en mijn vrouw, Mikayla Westbrook). Door met een intern team te werken, voelden we ons allemaal op ons gemak om tonnen ideeën te presenteren, te bekritiseren en te herwerken. We zouden een concept heel ver doorvoeren, het schrappen en dan helemaal opnieuw beginnen. Onze eerste brainstormbijeenkomst was begin februari 2021. We kwamen in september uit bij onze ontwerpelementen en brandingrichtlijnen en brachten de rest van de tijd tot 21 maart door met het gladstrijken van de knikken en het produceren van onderpand. We kwamen verschillende productievertragingen tegen, vooral tijdens het produceren van onze dozen, die onze tijdlijn echt verlengden. Gelukkig hadden we enigszins rekening gehouden met mogelijke vertragingen en wisten we dat we ons met onze vorige verpakkingsvoorraad waarschijnlijk tot 14 maanden konden veroorloven, dus we waren net op tijd.
Vertel ons over de nieuwe designelementen!
We zijn overgestapt van een logo-merk dat scherp en enigszins “koud” was naar een merkteken dat goed vloeit met zachte randen – iets vriendelijker, eleganter en verfijnder. We denken dat dit een geweldig bewijs is van het soort bedrijf dat we willen zijn. Ons icoon, de trap die op de zijkant van de doos is gegraveerd, geeft aan dat we onze gasten een verheven, opbeurende ervaring willen geven. Ik zal afzonderlijke bestanden van elk hieronder bijvoegen voor het geval je ze afzonderlijk wilt toevoegen.
Met name voor de dozen wilden we de zaken eenvoudig en elegant houden en inspiratie opdoen bij veel kaarsen- en geurbedrijven. Het label dat om de voorste hoek gewikkeld is, stelt ons in staat om de meest relevante informatie op de voorkant (naam van de koffie en proefnotities) en de extra details op de zijkant (koffieverhaal, regio/herkomst, hoogte, variëteiten, verwerking) te communiceren. We gebruikten blanco debossing waar we konden om subtiele accenten te geven, zoals “koffie” op de voorkant en het Staircase-pictogram aan de zijkant naast het label.
Misschien wel ons favoriete ding over deze nieuwe verpakking is dat we negen verschillende dooskleuren tegelijk konden gebruiken om de menukaart aan te duiden die elke koffie vult. We hebben nog eens vier kleuren die seizoensgebonden zullen roteren in plaats van onze seizoensmix – momenteel Swoon. Dus in totaal 13 kleuren.
Over welke koffies zijn jullie momenteel allemaal enthousiast?
We zijn altijd dol op onze basismix, Freethrow (blauwe doos). Het is chocoladeachtig met subtiel fruit, perfect voor degenen die niet veel weten over specialiteit OF voor degenen die op zoek zijn naar nuance en interessante tonen, en het is geweldig, hoe je het ook brouwt. In ons café staat het altijd op espresso.
Onze lente-seizoensmix, Swoon (lavendeldoos), is een ongelooflijke kijk op een heldere melange. Het is samengesteld uit een roze bourbon Colombia en een DR Congo, en het brengt echt mooie citrus gecombineerd met een aantal leuke bloemen. Van elke verkochte doos van onze seizoensmelanges wordt één dollar gedoneerd aan een liefdadigheidsorganisatie, dit seizoen de Oekraïense Rode Kruis.
Wat betreft single origins, je kunt echt niet fout gaan met onze black box-koffies – deze zijn altijd premium en hebben een hogere prijs vanwege hun hoge scores. Momenteel presenteren we een met honing verwerkte gesha van Finca Nueva Granada in Guatemala. Het is echt adembenemend, met een sprankelend lichaam met blauwe frambozen harde snoeptonen – het is er voor een zeer beperkte tijd, maar zal zeker worden gevolgd door een even interessant high-end aanbod.
Ethiopia Worka Sakaro Anaerobic Natural (rode doos) is momenteel een favoriet bij fans, met een schone natuurlijke verwerking met een aantal mooie Amaro-likeurachtige tonen.
Waar is je koffie verkrijgbaar?
We hebben nogal wat groothandelspartners in de hele staten, vooral in het zuidoosten. U vindt er ook onze koffie online of op een Whole Foods-locatie in de staat Georgia.
Wat volgt er voor Valor?
Ons volgende grote project is zeker de opening van ons tweede café in de stad Dunwoody. Veel mensen dachten dat we een beetje gek waren omdat we een derde-golfwinkel in de ‘burbs’ hadden ontwikkeld. Maar nadat café #1 zo goed werd ontvangen, werd het in onze ogen alleen maar gestold dat kleinere steden in de buitenwijken ook geweldige koffie met vriendelijke service nodig hebben. Verder zijn we verheugd om onze groothandelspartnerschappen verder uit te breiden en samen te werken met andere winkels en restaurants.
Dank u.
Op bezoek komen De officiële website van Valor Coffee voor meer details en volg ze op Instagram.
Ontdek meer Coffee Design in onze archieven.